søndag den 12. oktober 2008

Klage til DR over udsendelsen 21. søndag




Skrevet af Søren Lerche Højskolelærer
Jeg så 21 søndag her til aften d. 12. oktober. Det omhandlede finanskrisen. Der var ca. 20 vox-pops med helt almindelige danske borgere, der var ingen kilder med anden etnisk baggrund end dansk. Det lever blot op til den sørgelige statistik, som ugebrevet A4 lavede i 2005, hvor kun 0,5 % af mediernes kilder havde anden etnisk baggrund end dansk.

Hvorfor bruger I ikke kilder med anden etnisk baggrund? Hvad skyldes jeres prioritering?
Jeg håber ikke, at argumentet er som en journalist fra TV2 udtalte:

Citat: Jesper Nilausen. Journalist på TV2 »Jeg gider ikke have et i øvrigt godt indslag ødelagt af, at jeg ved, at folk sidder derhjemme ved kakkelbordet og bliver distraherede af, at det er indvandrere – jeg kan høre min egen far sidde og kommentere på det. Det trækker simpelthen energi ud af indslaget og skaber forvirring,« siger Jesper Nilausen. Journalist på TV2 (Kilde A4 undersøgelse, s.21. Dato: 10.10.2005)

Jeg håber, at I vil tage denne klage alvorligt, da jeg ser det som et demokratisk problem. I formår simpelthen ikke at afspejle det danske samfund.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg har selv ofte spekuleret på, hvorfor voxpop-er altid har offentligt ansatte og folk på forskellige overførselsindkomster voldsomt over-repræsenteret.

Hvorfor klager i ikke over det?

Henrik

Anonym sagde ...

hvad jeg ledte efter, tak

Anonym sagde ...

magnifika in, mycket informativ. Jag undrar varför det motsatta experter inom denna sektor inte märker detta. Du bör fortsätta ditt skrivande. Jag är säker, komvidere.blogspot.ru har en stor läsarnas bas redan!